organik tavuk pişirme


  • Organik tavuk nasıl pişirilir? Organik tavuk, gezen tavuk demektir ve organik yemle beslenir. Bir tavuğun adına organik tavuk demekle tavuk organik olmaz. Organik tavuğun organik olduğuna dair sertifikasının olaması gerekir. Organik tavuk diye satılan tavukların köy tavuğu ile uzaktan yakından bir ilgisi yoktur. Organik tavuk civcivi 3 ay sonra kesime girer. Çiftliklerde yetişen duran tavuklar ise, 45 gün sonra kesime girer.

  • Bu konu bizim sınırlarımızı aşar, biz yine bildiğimiz alana dönelim. Organik tavuk tencerede veya düdüklü tencerede (haşlanır) pişirilir. Organik tavuğun pişme süresi ile market tavuğunun pişme süresi arasında fazlaca fark yoktur. Aynı sürede pişer. Bildiğiniz gibi, tavuğun haşlama süresi ağırlığına göre değişir.

  • Üstteki fotoğrafta gördüğünüz 2 kg. ağırlığındaki (organik) gezen tavuğu marketten aldım. İnce temizliğini yaptıktan sonra; klasik düdüklü tencerede, 6 bardak su, 1 çorba kaşığı tuz ile orta ateşte 30 dakikada pişirdim. Tavuğu haşladıktan sonra pişip pişmediğini anlamak için, dijital derece ile ölçtüm. Ayrıca tadına baktım ve düdüklüden tavuğu çıkardım. Haşlama suyu ile tereyağlı suluca bulgur pilavı yaptım. Yaptığım pilavı lavaşın üzerine yaydım, ahaliyi çağırdım, severek yediler.

Bu blogdaki popüler yayınlar

kuşbaşı kuzu etli sac kavurması

kelle paça çorbası, terbiyeli nasıl yapılır

terbiyeli dana işkembe çorbası tarifi

kestane kabağı tatlısı nasıl yapılır