zeytinyağlı kabak bastı tarifi


Zeytinyağlı kabak bastı tarifi, nasıl yapılır? Sakız kabağı ile yapılan en güzel yemeklerden biri de kabak bastıdır. 750 gr. iki renkli (açık ve koyu) sakız kabağı aldım. Üzerini tırtıllı kabak oyma bıçağı ile kazıdım. Sap kısmını kestim ve uzunlamasına ikiye böldüm. Böldüğüm parçaların içini (çekirdekleri) tatlı kaşığı ile temizledim. Peşinden parçaları yıkadım ve uygun irilikte dilimledim. Zeytinyağı hariç, bütün malzemeleri tencerede karıştırdım. En son üzerine yağ gezdirdim kısık ateşte 45 dakikada pişirdim. Bu yemeği Sultan çok sever ve her daim yapar. Hadi bakalım kolay gelsin.

Neler lazım
  • 750 gr. sakız kabağı
  • 6 kaşık zeytinyağı
  • 1 çay kaşığı tatlı biber salçası veya domates salçası
  • 1 tane domates (200 gr.)
  • 1 tane kuru soğan (150 gr.)
  • 3 diş sarımsak
  • bir tutam dereotu
  • karabiber, pul biber, kimyon (silme çay kaşığı)
  • 1 tatlı kaşığı tuz

Yapılması
  1. kabakları kazıyın, başını kesin, uzunlamasına ikiye bölün
  2. böldüğünüz parçaların çekirdek yuvalarını çıkarın
  3. ardından parçaları enlemesine ikiye bölün
  4. böldüğünüz parçaları dilimleyin
  5. domatesi rendeleyin, soğanı elma dilimi doğrayın
  6. dereotunu doğrayın veya kıyın
  7. sarımsağı soyun ve bütün bırakın
  8. bütün malzemeleri tencereye koyun
  9. ve elinizle güzelce karıştırın
  10. en son malzemeleri elinizle düzleyin
  11. üzerine 6 kaşık zeytinyağı gezdirin
  12. tencereyi ocağa koyun, yüksek ısıda bir defa tıkırdatın
  13. kapağını kapayın ve ocağı iyice kısın
  14. saate bakın ve 45 dakika bitiminde ocağı söndürün
  15. tencereye doğradaığınız dereotunu serpin
  16. ılık veya soğuk servis edin.
Tarif bizden yapması sizden, hadi kolay gelsin.
Sultan

Bu blogdaki popüler yayınlar

kuşbaşı kuzu etli sac kavurması

kelle paça çorbası, terbiyeli nasıl yapılır

terbiyeli dana işkembe çorbası tarifi

kestane kabağı tatlısı nasıl yapılır