fırında tavuk kapama


1 kilo tavuk incikten, fırında pirinçli tavuk kapama: Fırında tavuk kapama yemeğini, yedi tane tavuk incik ve iki su bardağı dolusu kepekli esmer pirinçle yaptım. Kepekli pirinç pilavında, haşladığım tavuk inciklerin suyunu kullandım. Önce, incikleri düdüklü tencerede haşladım. Ardından pilavı, pişirme aşamasına getirdim ve fırın tepsisine koydum. Üzerine incikleri dizdim ve tepsiyi fırına açık olarak sürdüm ve öylece pişirdim. Pirinç pilavını özellikle kepekli pirinçten yaptım. Kepekli pirinç pilavını etle birlikte yemesi güzel oluyor. Bunun yanında, kepekli pirinç pilavının nasıl yapıldığına dair bilgimi paylaşmak istedim. Umarım, paylaşımım yararlı olur. Sultan, fırında tavuk kapama yemeği tarifini denemenizi tavsiye eder. Hadi bakalım kolay gelsin.

Neler Lazım
  • bir kilo tavuk incik
  • iki su bardağı kepekli esmer pirinç
  • sekiz kaşık zeytinyağı
  • iki iri rendelenmiş domates
  • fırın tepsisi
  • su, tuz

Yapılması
  1. düdüklü tencerede veya tencerede incikleri haşlayın
  2. kepekli pirinci az tuzlu ılık su içinde yarım saat ıslayın
  3. ardından berrak suyu çıkana kadar yıkayın ve süzün
  4. yağ içinde pirinci 5 dakika kavurun
  5. peşinden rendelenmiş domatesi ilave edin, kavurun
  6. üzerine 5,5 su bardağı tavuk suyu ve yeterli tuzu koyun
  7. orta ateşte 5 dakika tencere kapalı kaynatın
  8. ardından pilavı fırın tepsisine aktarın, üzerine bagetleri dizin
  9. bagetlerin üzerine su ve yağ ile inceltilmiş salça sürün
  10. tepsiyi önceden 200°C dereceye ısıtılmış fırına orta rafına sürün
  11. 20 dakikanın bitiminde tepsiyi fırından alın
  12. üzerini folyo veya benzeri şeyle kapatın, 15 dakika dinlendirin
  13. ve ardından pilavı karıştırın, dilediğiniz gibi servis edin.
Tarif bizden yapması sizden, hadi kolay gelsin.
Sultan

Bu blogdaki popüler yayınlar

kuşbaşı kuzu etli sac kavurması

kelle paça çorbası, terbiyeli nasıl yapılır

terbiyeli dana işkembe çorbası tarifi

kestane kabağı tatlısı nasıl yapılır