patlıcan beğendili dana kebap


Patlıcan beğendili dana kebap yemeği'nin çabuk pişmesi için; dana etinin bifteklik bölümünü kullandım. Eti kuşbaşı doğradım ve zeytinyağı ile birlikte suyunu çekne kadar kavurdum. Diğer malzemeleri tarifimde olduğu gibi ilave ederek, yarım saat içinde dana kebabını hazırladım. Patlıcan beğendiyi yaptım ve servis tabağına gerektiği kadar koyarak ortasını kaşıkla açtım. Açılan yere dana kebabını koydum ve servis yaptım. Sultan, bazen beğendili dana kebabını bu tarifle yapar. Hadi bakalım kolay gelsin.

Neler Lazım
  • yarım kilo bifteklik dana eti
  • bir orta boy soğan
  • bir iri domates
  • yarım kaşık salça
  • üç kaşık zeytinyağı
  • üç diş sarımsak
  • karabiber, tuz
  • bir bardak sıcak su

Patlıcan Beğendi Malzemesi
  • iki patlıcan
  • bir kaşık tereyağı
  • bir kaşık un, bir bardak süt
  • rendelenmiş kaşar peyniri
  • tuz

Yapılması
  1. eti kuşbaşı, soğanı, sarımsağı yemeklik doğrayın
  2. domatesi rendeleyin, patlıcanı közleyin
  3. beğendinin yapılması:
  4. közlenmiş patlıcanı macun kıvamında ezin
  5. tereyağında unu hafif kavurun, üzerine sütü ilave edin
  6. çırpma teliyle güzelce çırpın ve pürüzsüz sos yapın
  7. üzerine patlıcanı, kaşarı ve tuzu ilave edin karıştırın
  8. kebabın yapılması:
  9. zeytinyağında eti suyunu çekinceye kadar kavurun
  10. ve sırayla soğanı, sarımsağı, salçayı, domatesi kavurun
  11. ardından bir bardak sıcak su ve karabiberi ilave edin karıştırın
  12. tencereyi bir defa fokurdatın, kapağını kapatın
  13. ocağı iyicene kısın, yemeği 30 dakika pişirin,
  14. ocaktan alın, yemeğin tuzunu ayarlayın
  15. ve ardından resim görüntüsünde servis yapın.
Tarif bizden yapması sizden, hadi kolay gelsin.
Sultan

Bu blogdaki popüler yayınlar

kuşbaşı kuzu etli sac kavurması

kelle paça çorbası, terbiyeli nasıl yapılır

terbiyeli dana işkembe çorbası tarifi

kestane kabağı tatlısı nasıl yapılır