1/2 kg. kemikli et ile 1 kg. patlıcan yemeği


1/2 kg. kemikli et ile 1 kg. patlıcan yemeği tarifi: Bu tarifim kemikli et ile sebze yemeğinin nasıl yapıldığına dair örnektir. Et olarak kemikli koç eti, sebze olarak köy patlıcanı kullandım. Patlıcan sera ürünü olmadığı için, taş gibi sert, susuz ve çekirdeksizdi. Buna benzer susuz patlıcanlarla yemek yaparken yemeğin suyunu artırmak gerekir, ben de öyle yaptım.

Eti yıkadım süzdüm ve tencere içerisine aldım. Üzerine bir kaç tane karabiber, bir defne yaprağı ve üzerini kapatacak miktarda su koydum, kaynattım. Üzerinde biriken köpükleri aldım ve ardından tencerenin kapağını kapattım. Ocak alevini en kısık şekilde ayarladım ve eti bir buçuk saat haşladım. Sultan, bu tarifle resimde görünen yemeği sizler için hazırladı. Hadi bakalım kolay gelsin.

Neler Lazım
  • bir kilo patlıcan
  • yarım kilo kemikli et
  • dört kaşık zeytinyağ, bir kaşık salça,
  • bir soğan, iki domates, iki sivri biber
  • üç diş sarımsak, karabiber, kimyon, tuz, su

Yapılması
  1. kemikli eti yıkayın süzün, tencere içine alın
  2. ve üzerini kapatacak miktarda su koyun, yumuşayıncaya kadar pişirin
  3. patlıcanları soyun, doğrayın, tuzlu su içinde bekletin
  4. domatesi soğanı soyun, yemeklik doğrayın, biberi halka doğrayın
  5. yağ içinde soğanı katın kavurun, üzerine sarımsak ve biberi katın kavurun
  6. ardından salçayı katın kavurun, üzerine domatesi katın kavurun
  7. patlıcanları katın malzemeleri karıştırın,
  8. üzerine 3 bardak etin suyundan, karabiber, kimyon ve tuzu katın
  9. tuzunu ayarlayın ve haşlanmış eti ilave edin, kapağı kapatın
  10. ağır ateşte 25 dakika süre ile pişirin
  11. ve gönlünüzce servis edin.
Tarif bizden yapması sizden, hadi kolay gelsin.
Sultan

Bu blogdaki popüler yayınlar

kuşbaşı kuzu etli sac kavurması

kelle paça çorbası, terbiyeli nasıl yapılır

terbiyeli dana işkembe çorbası tarifi

kestane kabağı tatlısı nasıl yapılır