sebzeli hindi boynu nasıl yapılır


Sebzeli hindi boynu nasıl yapılır? Hindi boynu, market ve kasaplarda parçalanmış olarak ambalajlı olarak (hindi gerdanı ) diye satılıyor. Hindi boyun derisi alındığından resimde göründüğü şekilde oluyor. Hindi boynu aynen tavuk boynuna benziyor, tavuk boynunun daha irisi, daha etlisi ve daha da kemiklisi. Ambalajı içinde bazen hindi boynu iri olabiliyor, o parçayı bıçakla küçültmeye çalışsanız bu mümkün olmuyor. İlla satır kullanmanız gerekiyor. Çok defa hindi boynu kullanarak çeşitli yemeklerini yaptım. İçlerinden şu yemeğini beğenmedim diyemem, yaptığım yemeklerin hepsi lezzet açısından muhteşemdi. Hindi boynu tencerede çok geç pişiyor; düdüklü tencerede ise, orta ateşte 30 dakikada pişirmek mümkün. Hindi bonunu ister sade haşlamasını yapayım, istersem sebzeli yemeklerini yapayım; pişirdiğim hindi boynunun eti kemiklerinden lime lime dökülür.

Hindi boynu ile yemek yapıldığında; hindi boynunun çok iri omaması gerekiyor. İri hindi boynu parçaları hem geç pişiyor, hemde yerken insan zorlanıyor. Bence hindi boyun parçaları üç parmak iriliğinde olması idealdir. Yukardaki resimde gördüğünüz sebzeli hindi boynu haşlamasıdır. Bu yemeği tencerede soğan, havuç ve patates kullanarak 1 saat 45 dakikada pişirdim. Hindi boynunu önce az yağ içinde kavurduktan sonra diğer malzemeleri ve suyunu ilave ettim haşladım. Yemek piştikten sonra en son, karabiber ve limon suyu ilave ettim. Karabiber ve limon suyu bu yemeğin olmazsa olmazı. Bu ikiliyi yemeğe ilave etmezseniz, yemekte bir noksanlık olduğunu hemen farkediyorsunuz etmesine de ne olduğunu çözemiyorsunuz. Bu yemekte çözülmeyen noksanlığı Sultan, kendi becerisiyle buldu. Hadi bakalım kolay gelsin.


Bu blogdaki popüler yayınlar

kuşbaşı kuzu etli sac kavurması

kelle paça çorbası, terbiyeli nasıl yapılır

terbiyeli dana işkembe çorbası tarifi

kestane kabağı tatlısı nasıl yapılır