düdüklüde dana etli iç bezelye yemeği


Düdüklüde dana etli iç bezelye yemeği tarifi: Düdüklüde bezelye yemeğini etli, etsiz ve kıymalı yaparım. Kışın donmuş bezelyeyi, mevsiminde ise; taze iç bezelyeyi (pişirme aleti farketmez) tencerede, düdüklü tencerede sıklıkla yaparım. Düdüklüde sade bezelye orta ısıda 5 dakikada pişer. Et işin içine girince iki seçenek var; önceden eti haşlayacaksın ve bezelyeyi öyle pişireceksin. Ya da bu tarifimde olduğu gibi, etle bezelyeyi birlikte pişireceksin. Ben de öyle yaptım. Bir parça dana döş etini orta irilikte doğradım ve yağ içinde köşeleri pembeleşinceye kadar (ocağın büyük gözünde, yüksek alev ayarında) kavurdum. Tariflediğim gibi, düdüklüyü kapattıktan sonra, ocağın düğmesini sola doğru tamamen çevirdim ve yemeği bu ayarda pişirdim. Sultan, bazen düdüklü tencerede dana etli bezelye yemeğini bu tarifle yapar. Hadi bakalım kolay gelsin.

Neler Lazım
  • yarım kilo iç bezelye
  • 200 gr. dana eti
  • beş kaşık zeytinyağı
  • bir soğan
  • bir domates
  • yarım kaşık salça
  • iki bardak sıcak su
  • karabiber
  • tuz

Yapılması
  1. eti orta irilikte kuşbaşı doğrayın
  2. domatesi rendeleyin, soğanı yemeklik doğrayın
  3. düdüklüye zeytinyağı koyun ısıtın
  4. üzerine eti ilave edin, yüksek ısıda kavurun
  5. peşinden soğanı, salçayı, domatesi sırayla kavurun
  6. ardından bezelyeyi, karabiberi, sıcak suyu ilave edin ve karıştırın
  7. düdüklünün kapağını kapayın
  8. buhar çıkmaya başlayınca düdüğünü takın
  9. fışlamaya başlayınca ocağı iyicene kısın
  10. saata bakın ve 20 dakika bitiminde ocağı söndürün
  11. düdüklüyü musluk altında soğutun veya kendi iyice soğuyunca açın
  12. bezelyenin tuzunu ilave edin
  13. ve ardından gönlünüzce servis edin.
Tarif bizden yapması sizden, hadi kolay gelsin.
Sultan

Bu blogdaki popüler yayınlar

kuşbaşı kuzu etli sac kavurması

kelle paça çorbası, terbiyeli nasıl yapılır

terbiyeli dana işkembe çorbası tarifi

kestane kabağı tatlısı nasıl yapılır