fırın torbasında süper tavuk kızartması


Fırın torbasında süper tavuk kızartması tarifi: Görmekte olduğunuz tavuk, tarifimde anlattığım şekilde fırında kızartılmıştır. Tavuğu bir güzel temizledim, yani üzerindeki tüyleri, telek artıklarını ve kullanılmaz yerlerini aldım. Ardından yıkadım, süzdüm ve içini dışını güzelce tuzla ovaladıktan sonra ayaklarını bağladım. Tavuğu torbaya koymazdan önce terbiyesini hazırladım ve tavuğun içine dışına sürdüm. Fırın torbasına koydum, bağladım, torbayı üç yerinden deldim ve fırın tepsisine koydum. Tahmin edeceğiniz gibi tepsiyi kızgın fırının orta rafına sürdüm. Tavuğu kızartıktan sonra (sizlere güzelce piştiğini göstermek için) göğsünü ikiye ayırdım. Sultan, fırında tavuk kızartmasını bazen bu tarifle yapar. Hadi bakalım kolay gelsin

Neler Lazım
  • bir bütün tavuk
  • bir kaşık yoğurt
  • üç kaşık ayçiçek yağı
  • bir kaşık domates salçası
  • bir çay kaşığı karabiber, tuz
  • bir fırın torbası

Yapılması
  1. tavuğu güzelce temizleyin, yıkayın ve süzün
  2. terbiyesinin hazırlanması
  3. bir kap içine yağ, yoğurt, salça, karabiber ve tuzu koyun, karıştırın
  4. ardından terbiyeyi elinizle tavuğun içine ve dışına sürün
  5. fırın torbasının içine çok az un koyun ve yüzeyine yayın
  6. ardından tavuğu koyun ve torbayı bağlayın
  7. buhar çıkması için üzerini bir kaç yerden delin ve tepsiye koyun
  8. tepsiyi önceden 200°C ısıtılmış fırına sürün ve 1 saat pişirin.
  9. süre sonunda torbayı açın, tavuğu açık olarak fırına sürün
  10. ara sıra tavuğu yağlayarak güzelce kızartın
  11. ve ardından dilediğiniz gibi servis edin.
Tarif bizden yapması sizden, hadi kolay gelsin.
Sultan

Bu blogdaki popüler yayınlar

kuşbaşı kuzu etli sac kavurması

kelle paça çorbası, terbiyeli nasıl yapılır

terbiyeli dana işkembe çorbası tarifi

kestane kabağı tatlısı nasıl yapılır